Bij FeelFindFocus hanteren we de volgende werkwijze, algemene voorwaarden en bijhorende betalingsvoorwaarden.
Werkwijze
Er zal gestart worden met een vrijblijvende kennismaking van 15 minuten (telefonisch of door middel van videobellen) tussen behandelaar en cliënt. In dit gesprek wordt besproken wat er speelt, waar de cliënt naar opzoek is en of FeelFindFocus hier de juiste fit voor is. Vervolgens zal tijdens de intake uitgebreider worden gesproken over de situatie van de cliënt en zal een plan van aanpak worden gemaakt met een inschatting van het aantal sessies. Tijdens het traject kan de behandelaar bijsturen. Tijdens het traject zal worden gefocust op de drie elementen van FeelFindFocus. Er worden verschillende behandelmethoden gebruikt, zoals cognitieve gedragstherapie (CGT), acceptance and commitment therapie (ACT) en elementen uit de mindfulness. Ieder traject is uniek en op maat gemaakt. Tijdens de afsluiting wordt een plan gemaakt hoe de cliënt de verkregen tools zelf kan toepassen in het dagelijks leven.
Dossiervoering
- De behandelaar zal een digitaal dossier bijhouden van het traject. De cliënt heeft recht op inzage van zijn/ haar dossier.
- De behandelaar zal vertrouwelijk met de gegevens van de cliënt omgaan en niet (zonder toestemming) delen met derden.
Tarieven
Bij FeelFindFocus worden de volgende tarieven berekend:
Vrijblijvende kennismaking (15 minuten) = Gratis
Intake/ vervolgsessie (50 minuten) = €95,-* (inclusief btw)
*Tenzij anders vermeld m.b.t. een strippenkaart of pakket.
Betalingsvoorwaarden
Na de intake/ vervolgsessie ontvangt de cliënt een factuur. De volgende voorwaarden zijn van toepassing:
Afspraak afzeggen/ no show
Wanneer de cliënt binnen minder dan 48 uur vóór de afgesproken tijd afzegt, brengt FeelFindFocus (ongeacht de reden van annulering) kosten in rekening. De kosten voor een no-show bedragen €50,-. De cliënt zal hiervoor een factuur ontvangen. Bijhorende betalingsvoorwaarden zijn hierboven beschreven. Een afspraak afzeggen of wijzigen kan per mail, kosteloos tot 48 uur voorafgaand aan de afspraak.
Opzegging en beëindiging
- Zowel de behandelaar als cliënt kunnen de overeenkomst beëindigen. Beide partijen dienen elkaar hiervan op de hoogte te brengen. Deze beëindiging kan schriftelijk, mondeling of per mail.
- De behandelaar heeft het recht het traject of gesprek onmiddellijk te beëindigen indien de cliënt zich misdraagt (denk aan: bedreiging/ onder invloed zijn van alcohol of drugs).
- Tijdens de behandelingsovereenkomst is er de mogelijkheid dat de behandelaar de cliënt naar een andere praktijk of instantie doorverwijst indien de cliënt daar beter geholpen kan worden. Dit gaat uiteraard in overleg.
Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over het behandeltraject/ functioneren van de behandelaar, bespreekt de behandelaar dit graag met de cliënt in een persoonlijk gesprek. De cliënt kan dit aangeven en aanvragen per mail.